Ауторство

Већина текстова на блогу су ауторски и објављени, задржавам сва АУТОРСКА ПРАВА над њима, МОРАЛНА И ИМОВИНСКА!

понедељак, 12. децембар 2016.

Ко-ко-кај

Први стихови које сам у животу научио, 
за шта је заслужна моја мајка, 
која их је врло често говорила за време мог раног детињства.


Петлић пили: "Ко-ко-кај"
У далеки креће крај. 
Све је добро, али, јој, 
Заборави пасош свој!
Нема пиле пасапорт, 
ухвати га страшан зорт! 
"Какав пасош, какав јад? 
не треба ми, још сам млад." 

Жури пиле читав дан, 
Сусрете га гавран вран: 
"Откуд хиташ, мали, чуј, 
Брзо пасош показуј! 
Ти си мали сумњив створ, 
бацићу те у затвор!
Да побег'о не би, пак
везаћу те за батак" 

Уплашени петлић, невин, чист, 
Мајци квочки пише лист: 
"Без пасоша, мама, ох, 
Ја робије допадох!" 
Скочи кока, љута звер, 
На авион бомбардер, 
Док набројиш један, два, 
Пред тамницу стиже та: 

"Хеј, гавране, ока злог, 
Пуштај брзо сина мог! 
Зар у земљи слободној 
хапсиш децу, брајко, мој? 
Ова земља, добро знај, 
За децу ће бити рај!" 

Па учини квочка: Пуххх! 
оде затвор у ваздух.


*  *  *

Трагао сам на интернету за аутором ових стихова... нисам га пронашао! 
Ако неко зна за овај податак, молим да га објави, 
јер аутор то заслужује!





14 коментара:

  1. Istu ovu pesmu je moj otac Milan svoj deci pripovedao i znam je odkad znam za sebe. Trazio sam i ja autora ali je nepoznat. Ja imam 59 god.

    ОдговориИзбриши
  2. Nedostaje jedan delic u prvoj strofi: sve je dobro, ali , joj, zaboravi pasoš svoj! Nema pile pasaport, uhvati ga strašan zort! Kakav pasoš, kakav jad?... pozdrav ❤️

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na komentaru, hvala na korekciji teksta, nastavite i dalje da pratite moje objave ukoliko su vam zanimljive, pozdrav.

      Избриши
  3. Анониман9. јул 2019. 17:14

    Tu pesmu je mene moja baka narucila isto, steta da se ove pesme zaborave.

    ОдговориИзбриши
  4. Moj otac je meni i mom bratu, pa onda i nasoj deci govorio.Sad mi je pala na pamet, ali sam zapamtila samo par stihova.Kad sam je videla celu, kao da sam videla najrodjenijeg Divan osećaj.Hvala Vam za objavu

    ОдговориИзбриши
  5. Moj otac je meni i mojoj mladoj sestri recitovao ovu pesmu u najranijem detinjstvu! To je prva pesmica koju sam naučio! I ja sam je recitovao mojoj deci! Prava je šteta što je današnja deca ne znaju, niti uče u školi, jer je jako lepa! I ja sam vise puta pokušavao da nađem autora... Ja sada imam 59 godina... Miodrag Damjanovic

    ОдговориИзбриши
  6. Ovu pesmicu sam naučio od majke VOLIJO BIH da znam koje autur. Mene je 65g

    ОдговориИзбриши
  7. Ha,ha,ha lepo sećanje na rano detinjstvo i moju pokojnu majku,ovu pesmicu je ona neučila i moju staruju ćerku! Lidija 1971

    ОдговориИзбриши
  8. Sa ovom pesmom , vec par godina proveravam , koliko je moj otac ( 89 god. ) , zagazio u demenciju .
    I dalje je recituje , nažalost , sve teže i sa preskakanjem stihova .
    To je život .
    Ali ova prelepa pesmica , ostaje ,sa tatom neraskidivo vezana , u mom srcu...

    ОдговориИзбриши
  9. Анониман29. март 2024. 14:17

    Pjesma je nastala prije drugog svetskog rata

    ОдговориИзбриши