Ауторство

Већина текстова на блогу су ауторски и објављени, задржавам сва АУТОРСКА ПРАВА над њима, МОРАЛНА И ИМОВИНСКА!

уторак, 21. децембар 2010.

Rap - muzika ili...

O RAP-u ne treba puno komentarisati ili raspravljati naime, sve je u službi ukusa. Mada sam u srednjim godinama a moji muzički apetiti su ustremljeni ka dobrom starom Rock-u, nimalo ne ponižavam niti nipodaštavam radove savremenih rap-era. Naprotiv! Iskreno cenim njihov trud i pažljivo saslušam "proizvode" koje plasiraju u etar, te se može reći da sam jedan od konzumenata rap-a. Da li je Rap muzika težnja da se kroz stih iskaže nečija (nekakva) poruka, ali na savremeni način (u prošlosti su guslari guslali i kazivali nam priču poput današnjih repera), ili ruganje muzici uopšte, mislim da je suvišno i neukusno raspravljati o tome!
Prepustimo stručnim likovima da o tome divane a mi, prepustimo se retorici autora sledećih redova.


Hriste, Bože!
-->
Na terasi sedim, pali se ko zna koja pljuga
Jutro nikako da svane ova noć bas je duga
Odavno tamnoj noći sine, postao sam sluga
Sa čela teče znoj srce steže tuga
Kroz glavu mi se vrte svakojake misli
Ono malo zdravog razuma o tankoj niti visi
Stvarno zajebno stanje kada prodaju te svi
Ne postoje više ljudi pravi-pravi drugovi
Trebalo je vremena da skapiram neke ristva
Cava koje su me prodale dugačka je lista
I malo je onih koje mogu zvati bro
Sada znam sve karte su bačene na sto
Ovim rap sranjem ja sam zatrovan
Pa zato kidam ko da nisam normalan
Moj stil bolestan, ali poštovanja dosledan
Kada krene bit, u glavi čujem click, click boom
I rap-ujem sve ono sto padne mi na um
Pa rečima sakatim sve fejkerske nakaze
Bas ko sto papir seku ostre makze
Jer moje rime ima da ih unakaze
Prijateljki savet je da malo više pripaze
Šta naokolo o meni kenjaju i govore
mesto kačketa na glavi nosićete lovore
Pogledaj nas andjele, sve je puno bede i jada
jedni sede u foteljama, drugi crkavaju od rada
pitam se da'l još uvek postoji neka nada
ovde više nema ljudi, ovde nema tvoga stada
Ostao je samo talog otrovnih zmija
ova zemlja nije naša, postala je ničija
sve je manje crkvi sve vise džamija
nema vise šajkača, al zato ima šamija
Ova srbija svakim danom je sve manja
tako mala zemlja a prepuna je sranja
za prave stvari ovde nema postovanja
retki su ti koji su korist videli od znanja
Nema naftnih derivata a nema ni uglja
ali zato ima kolko 'oćeš kiča i šunda
od kluba do kluba od slava do splava
Srbijom haraju nove zvezde granda
Teheranskog melosa puna je estrada
Od takvih sranja mozak vrlo lako strada
Na to se provereno prima svaka cava mlada
A na napumpane silikone svaki ljaxe pada
Danas ti je u turbo-folku, sve veselo i živo
A sa repom jedva skupiš kintu za pljuge i za pivo,
I kad pogledaš oko sebe sve jebeno sivo
Al kad čujem nebuloze što pevaju i nije mi krivo
I poenta svih tih pesama na isto se svodi
kroz život ljubav prema novcu nek te vodi
ako lik ima dosta keša i nabudžena kola
tad je svaka sponzouša spremna da se skine gola
ovde Karleuša šatro radi neki r n b
pola ljudi ne zna himnu, ali njene pesme znaju svi
zato zapitajte se kakvi smo to ljudi postali
i hoćemo li nekad ceniti prave vrednosti
jer danas svako može u mikrofon da zeva
dok izmontrani glas preko playback-a peva
reci mi zar smo dotle došli tebra
da slušamo silikonsku kravu što na majku kenja
I zato sam sebi re'ko nikad deo tog šablona
Nikad ne ići putem tih imbecila i morona
Nikad deo takvog izopačenog sistema
Jer u ovoj glavi za takve stvari mesta nema
I ne pitaj zašto ovo parče papira meni toliko znači
Jer sa svakim svojim stihom ja postajem jači
I sve što na njemu može da stane kad emocija plane
Predstvlja mene i kad muzika krene, sve staje ja zaustavljam vreme
Hriste bože pogleadaj nas da li čujes ti vapaj naš
Stanje u Srbiji skroz sjebano zato ti se Bože, molimo

Stefan Veličković, 2010.

Нема коментара:

Постави коментар