Ауторство

Већина текстова на блогу су ауторски и објављени, задржавам сва АУТОРСКА ПРАВА над њима, МОРАЛНА И ИМОВИНСКА!

среда, 14. октобар 2020.

Реконтра

     Оратим њекња сас комшију Стеву Контру. Не, Контра му неје презиме него надимак ел, увек контрира, свакоме и у сваку причу. У тој такво оратење, викам му ја:
- Е, видиш, Стево... На све стране ни кренуло. Држава ни довољно добро стоји, наши тенисери међу најбољи свецки шампиони, млади и паметни људи се раштркали свуд по свет, ел свецки млади неће да учу и раду. Тој значи да је наша држава, с једну ступку већ у Европу. Па, еве на пример, имамо си избори кад си оћемо, па ни се горе формира нова Влада, па...
И туј ме он прекину у моје излагање, па ме питује:
- Тој кад се Влада формира, тој ли је горе?
- Горе је. Тој ти је нај горе, Значи, неје доле него горе.
- Абре, ти си све изванџираја! Знаш ли које оратиш? Ајде ми објасни, како је тој, по тебе, горе?
Ја се малко замисли, како сад да му најбоље дочарам да је горе горе. Море, ако је он Контра, сети се ја како да му објасним. Па, сваки дан гледам телевизор, научија сам и ја нешто од наши политиканти. Реко, сад ћу му ја одговорим сас питања. Испружи руку према север и поче сас укрштена питања, ал, онакој, филозофски:
- Добро, Стево, јел север горе?
- Север је горе, па?
- Полак! Јел југ доле?
- Доле. И, кво саг?
- Е, па, јел Београд на север? А чим је север горе, онда је и Београд горе, што значи да је горе све што је у Београд, па и Влада - такој му ја закукуљено одговори да га не мож одкукуљи. - А уз тој, не можеш за главни град да рекнеш да је доле, не иде... груба слика! - забибери му ја сас моји аргументи и он се ућута, рачунам да нема које да каже. Ал Контра си је увек контра.
- Добро, може тој такој да буде затој што ТИ такој видиш - поче и он сас филозофију, значи и он гледа телевизор, помисли се.
- Знаш ли ти кво је Јужна Морава?
Прецепи ме сас питање, не могу се опасуљим... Оваква филозофија на мој телевизор нема! Вероватно гледа неки другачији телевизор. Таман га тео питам за марку, он настави да ме решета сас питања:
- А, знаш ли куде извира?
- Ти ли ме тој зебаваш, па тој се учи у основну школу. Извира у Скопску Црну Гору.
- Добро, куде се улива?
- Нигде се не улива, куде Сталаћ се саставља са Западну и праве Голему Мораву.
- И? Куде се улива тај Голема?
- У Дунав. И које с'г?
- Е, одкуд тече река, оздол на горе или озгор на доле?
Видо ја одкуд ветар дува, ал неам куде. Одма укапира и одкуд река тече. 
- Па, озгор... сви тој знамо - невољно му реко.
- Ел видиш с'г да је горе доле!? Значи Београд је доле, Влада доле, и све што је доле горе, све је доле - поносно он заврши сас компликовано контрирање.
     Е с'г, ако ја и даље останем при тврдњу да је Београд горе, Влада горе, Дунав горе, север горе, и ако је све горе, ондак Морава тече оздол на горе! И како ће ни Европа прими, макар и с онуј једну ступку, ако ми не знамо куде је доле а куде горе, и ако ни Морава контра тече, од Дунав до Горе!


1 коментар: