Ауторство

Већина текстова на блогу су ауторски и објављени, задржавам сва АУТОРСКА ПРАВА над њима, МОРАЛНА И ИМОВИНСКА!

недеља, 28. фебруар 2021.

Сродна душа

     Дивна је својим именом потпуно оправдавала свој изглед и свој карактер. Иако загазила у дубину четрдесетих година, многе девојке су јој могле позавидети на држању. Увек утегнута, дотерана, дискретно нашминкана, коса уредно одржавана, умерена и педантна у облачењу, одмерена у говору, и што је најбитније, увек са благим осмехом на лицу. Пар пута сам са њом разговарао. Приликом размене мишљења, док бих ја говорио, речи су излазиле из мојих уста. Међутим, када би она говорила, то је био театар. Речи су куљале из целог њеног бића. Она је говорила целим својим телом, рукама, лицем, мимиком, осмехом, али све дозирано, ништа претерано. Никада се није удавала, није могла пронаћи сродну душу, ваљда. Али, родила је једног сина ето, да настави своју лозу, те да има рода и порода. Син леп, на мајку, израстао у стаситог, крупног и високог младића, вероватно на оца.

     Често сам одлазио на обали оближње реке у риболов. Никада ништа нисам упецао, али волео сам да, седећи на столичици, држим штап на коме, у већини случајева, није било ни адекватног мамца а о улову да не причамо. Док су оближњи пецароши ужитак налазили у свакој уловљеној конзерви или пластичној кеси, ја сам уживао слушајући њихове приче, које су за причу. Међу осталим, страственим љубитељима купања црвића, глисти, ларви и других мамаца, за крај штапа се придржавао и мој другар, Небојша, Нецко Глиша. Тај ко је кумовао његовом надимку, сигурно је инспирацију за кумство нашао у "Чича-Глиши", лику, уз чије се цртање у 13 потеза, детету говориле следеће риме:


"Тачка, тачка,
положена, права,
готова је глава.
Танак врат
труп као сат.
Ноге као куке,
готове су руке.
Уши к'о у миша,
готов Чича-Глиша"

     Е, Неша је збиља личио на поменути цртани лик. Ониска раста, округле главе са клемпавим ушима, и мало већим носем (нос му је скоро додиривао доњу усну и то онда када гласно изговори слово а), тело округло, баш као они старински сатови на навијање. Једино ноге нису биле као куке већ као тутке, што се опет римује и не ремети концепцију причице. Од школе је имао мали и велики одмор, као и бежање са часова, али далеко од тога да је био неписмен или глуп. Напротив, био је врло виспрен и интелигентан, чему су допринеле његових педесет и охо-хо година живота, мада, ипак мало наиван. Није се женио, можда није нашао сродну душу, ко ће га знати. Том приликом, док је у реци купао глисту, Неша ми је испричао како је фејсбук много корисна ствар. Потом је нагласио да је "пријатељ" са скоро свим фејсбуклијама из нашег места, па и са Дивном. 

- Питао сам Дивну да се уда за мене! - рекао је у једном трену, у којем сам остао скамењен  и умно и физички. Видео је он да сам шокиран па, да би поправио утисак, настави са појашњењем:
- Пристала је. Још је додала да је једва чекала када ћу јој тако нешто предложити.
Мало сам се прибрао, некако дотетурао себи, само ми је још језик био под говорним санкцијама. Широм отворених уста, изустих некако:
- Аaa!? 
- Нема ту никаквог "А", Ено поруке у месинџеру, још увек тамо стоји.
- А, ви сте то преко месинџера...
- Да, преко њега, он све преноси како треба, сваку поруку - смирено је одговарао.
- Поруке преноси, али...
- Још рече да смо сродне душе!
- Сродне душе?
- Баш тако!
- Е, мој Нецко... тај месинџер и није тако услужан.
- Како није услужан? Све лепо пише - овог пута одговори мало несмиреним гласом.
- Да, све лепо пише, него тај месинџер има недостатак... озбиљан недостатак. Не преноси баш све!
- 'Ајде, Ајнштајне, шта то не преноси, реци ми; отвори ми очи; просветли ме - просу рафал ироније, ругајући ми се у исто време.
- Па, видиш... не преноси емоције, говор тела, говор лица и очију, не преноси иронију, исказану кроз конекст... 
- Шта ме брига за тај контекст, битно да смо ми сродне душе.

Срео сам Дивну месец и нешто дана након њиховог венчања. Нисам могао да одолим а да је не питам: 
- Ама, Дивно, не знам како да формулишем питање, али...
- Шта сам видела и нашла у Нецку Глиши, је ли то? То све људе занима, претпостављам и тебе?
- Извини, Дивно... нисам хтео...
- Рећи ћу ти. Док сам била сама, слободна... нема мушкарца који ми није понудио "дружење", небитно да ли се ради о старијим или млађим људима. Сви су они хтели једно: "само мало...". Ако би били културно одбијени, бивали би досадни, љути, непријатни, арогантни, чак са речима претње. Нецко Глиша ме увек посматрао с поштовањем, никада ми није упутио нити једну блесаву или погрдну реч. А старост долази, ја сама не могу поднети све животне нарамке и суочити се са свим његовим изазовима у будућности. Довољно?
Занемех!

2 коментара:

  1. здраво пријатељу. Била сам повређена и сломљена срца када се десио велики проблем између мене и мог мужа пре седам месеци у мом браку. толико страшно да је случај однео на суд за развод. рекао је да више никада не жели да остане са мном и да ме више не воли. Па се спаковао из куће и натерао мене и моју децу на тешке болове. Покушавао сам на све могуће начине да га вратим, после много мољења, али безуспешно. и потврдио је да је донео одлуку и да више никада не жели да ме види. Тако сам једне вечери, враћајући се с посла, срела своју стару пријатељицу која је тражила мог мужа. Па сам јој све објаснио, па ми је рекла да је једини начин да вратим мужа да посетим бацача чини, јер је и она то заиста урадила. Тако да никад нисам веровао у магију, али нисам имао избора него да послушам њен савет. Затим ми је дала адресу е-поште бацача чини коју је посетио. ДР апата. Следећег јутра сам послала е-маил на адресу коју ми је дала, а чаролија ме је уверила да ће ми вратити мужа у наредна два дана. Каква невероватна изјава!! Никад нисам веровао, па је разговарао са мном и рекао ми све што треба да урадим. Онда их радим, тако да ме је у наредна два дана, изненађујуће, мој муж који ме није звао у последњих 7 месеци звао да ме обавести да се враћа. Тако невероватно !! Тако да се вратио истог дана, са пуно љубави и радости, и извинио се за своју грешку и бол који је нанео мени и мојој деци. Тада је од тог дана наша веза била јача него раније, уз помоћ сјајног бацача чини. Дакле, саветоваћу вас ако имате било каквих проблема, контактирајте др апату на мејл: драпата4@гмаил.цом или га контактирајте на ВхатсАпп и Вибер на овај број: (+66 81 302 8552)..

    ОдговориИзбриши
  2. Желим да кажем свима овде како је ДР апата променио моју судбину. Скоро петнаест година радила сам као продавачица у аутомобилској компанији и једва добијала провизију да платим рачуне док је извесна колегиница на уму куповала куће. Био сам збуњен око ње јер су сви били завидни на томе колико је провизија направила. Нисам схватао шта није у реду јер сам био добар у свом послу и није било ничег додатног што је учинила што би је учинило другачијом и скоро пет година нисам могао да скупим храброст да јој се изразим. Једног дана док ме је отерала, молио сам је да ми да савет и одлучио да учим од ње, али је она рекла да сам бољи на послу, што ме је додатно збунило јер је она очигледно била боља. После много разговора, обавестила ме је о ДР Апати која је извела своју магију која ју је учинила изузетном. Дала ми је његов контакт и замолила ме да разговарам са њим и урадим шта год он тражи од мене. Прошло је седам месеци и управо сам купио своју прву кућу и уштедео довољно новца да пошаљем своје близанце на колеџ. Био сам сломљен и бескућник и никада не бих замислио да имам дом тако брзо. Хвала ДР Апата. Замолите га за помоћ и уз његову дозволу остављам његов директни контакт број ВхатсАпп / Вибер: (+27626233410) ИЛИ Емаил: драпата4@гмаил.цом

    ОдговориИзбриши