Ауторство

Већина текстова на блогу су ауторски и објављени, задржавам сва АУТОРСКА ПРАВА над њима, МОРАЛНА И ИМОВИНСКА!

среда, 24. фебруар 2021.

Лав из Индије

     Слабо ти се ја сналазим с овом, новом технологијом. Те компјутери, те монитори, те тастатура, те миш!? Реко', до врага с технологијом кад је миш постао део ње! А кад укључиш компјутер, у њему свашта: те музика, те филмови, те слике... да те бог сачува. Има и интернет! А кад кренеш на тај интернет, е, оно ти је чудо, да се чудом чудиш и да останеш неначуђен од чуда. Ту ти је онај јутјуб, па фејсбук, па инстаграм, па имејл... ма, једва сам им имена попамтио. И, тако кажем... ја се слабо сналазим, ал' видим да има све.
     Мој старији брат је баш овладао том технологијом. Гледам га како шета оном стрелицом по екрану, да човек не поверује. А како и не би кад га интересовало па научио. И енглески научио! Он је одувек био напреднији од мене, све га је интересовало. Сећам се да ме једном, када смо били дечкићи, добро истукао што му нисам купио најновији број часописа Галаксија. Кажем, све га је интересовало, хтео би да зна Земља на шта стоји. И гитару је учио да свира, и куповао плоче које смо слушали на грамофону Тоска, и... ма шта ти не. А тих дана, крајем седамдесетих, по дискотекама много су се слушале групе: Абба, Бони М, Сузи Кватро, Смоки. Од домаће музике слушали смо Про Арте, Индексе, Бијело Дугме, Црне Бисере, Смак и тако даље. Све сам то покупио поред његове позамашне сфере интересовања за... за све!
     Поред њега, савладам и ја некако ту шетњу по компјутеру, прочитам новине, гледам слике, могу и књиге да читам, гледам филмове, слушам музику... е кад смо већ код музике да вам кажем да на тај јутјуб има све, ама баш све од музике. А и плоче су сада мање, нису као некада, У оно време био сингл са две песме, сингл са четири песме, лонг плеј плоча са десетак песама. Сада има ЦД на коме стане по двеста песама, а има и неки ДВД, на њему може стати и хиљаду.
     Једног дана, брат ми је показивао нешто од камаре погодности интернета а између осталог, рекао ми је како се човек може вратити у прошлост. Ово саопштење ми је баш заголицало пажњу те сам се сав предао чарима интернета. Показао ми је снимке давних утакмица у којима су побеђивали тимови, за које смо навијали или наша репрезентација. Потом је пажњу устремио на музику и почео да активира неке, скоро заборављене песме. Присетио сам се групе Лутајућа Срца и њихових хитова, па онда групе Либертас и њиховог највећег хита "Моја Ане броји дане". Подсетио ме је Африка Симона и светског хита "Рамаја", као и песме "Палома Бланка". У једном моменту ми рече да ја затражим неку песму. И заиста, било коју песму да сам затражио, била је ту у компјутеру. А онда...Сетим се једне песме, коју сам слушао упоредо са песмама поменутих група, али никако да брату саопштим нешто поближе о њој, како би је нашао на интернету. Мучили смо се подоста времена, ама, изгубисмо више од сат и по трагајући за песмом. Видео сам да га је песма "погодила", што је појачало дозу интересовања код њега.

- Знаш ли бар неку реч песме, како је ишао рефрен, дај ми бар неку реч.
- Нисам сигуран, знам да је ишло некако овако: на-на-на-на-нааа!
- Тако речи иду?
- Не, тако иде певање.
- Е, баш си ми помогао. Хајде сети се бар неке речи.
После много напрезања сетио сам се! Речи су ишле: "Лав из Индије..." Одмах брат укуца те речи али му она табла не избаци ниједан ваљани резултат. Песме нема, па нема.
- Да није "Лав из Индијане?"
- Није - рекох му.
- Помињу ли се у песми индиго или Индијанци?
- Ма, какви Индијанци!?
- Добро, није ли уместо речи лав била реч, плав, сплав, није ли нека друга животиња у питању па си заборавио? Да није коњ, има песма Тројански коњ? 
- Не.
- Има "Вук и крава" од Сунцокрета...
- Не, није ниједна друга животиња, лав је у питању, сигуран сам.
- Домаћа ли је песма... ех, шта и ја питам!
Трајало је куцање по тастатури још петнаестак минута и како би коју песму пустио, ја бих само одмахнуо главом. У једном моменту... ПОГОДАК! На компјутеру крену мелодија!
"Лав из Индије..." е, после тога нисам разумео ништа неколико речи, па се понови: "Лав из Индије". Е, сад је и мене копкало, ко пева и како се зове песма. Брат је окренуо онај екран према мени... испод је писало:

John Paul Young - Love Is In The Air



Нема коментара:

Постави коментар