Причица датира из наших крајева, где је заступљен призренско-тимочки дијалект.
Циљ причице је да у детету, на врло једноставан начин, развије потребу да оно разлучи добро од лошег, као и да схвати поруку коју шаље последња реченица.
"- Ај вечерамо.
- Кво ће вечерамо?
- Које је даја Бог.
- Ја ћу крадем.
- Ја ћу кажем!
А онда су га сви остали толко тепали да је остаја мали!"
Ова причица, која се од најранијих дана одрастања, причала сваком детету у нашем крају, на врло сликовит начин описује улогу и задатак сваког прста на руци. Осим тога, веома васпитно делује на дете како се не треба упуштати у цинкарење ближњих својих, јер све што они раде, чине то и за опште добро!
Током даљег сазревања, дете ће (и само) спознати снагу малог прста: да се неко може "окретати око малог прста" или да нешто "има у прсту малом".
Данас, говорење овакве причице својој деци, поборници Н(овог)С(ветског)П(оретка) би окарактерисали као насиље над децом. Па, ти сад види где смо? И шта смо?!
Циљ причице је да у детету, на врло једноставан начин, развије потребу да оно разлучи добро од лошег, као и да схвати поруку коју шаље последња реченица.
"- Ај вечерамо.
- Кво ће вечерамо?
- Које је даја Бог.
- Ја ћу крадем.
- Ја ћу кажем!
А онда су га сви остали толко тепали да је остаја мали!"
Ова причица, која се од најранијих дана одрастања, причала сваком детету у нашем крају, на врло сликовит начин описује улогу и задатак сваког прста на руци. Осим тога, веома васпитно делује на дете како се не треба упуштати у цинкарење ближњих својих, јер све што они раде, чине то и за опште добро!
Током даљег сазревања, дете ће (и само) спознати снагу малог прста: да се неко може "окретати око малог прста" или да нешто "има у прсту малом".
Данас, говорење овакве причице својој деци, поборници Н(овог)С(ветског)П(оретка) би окарактерисали као насиље над децом. Па, ти сад види где смо? И шта смо?!
Нема коментара:
Постави коментар